Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Dependente

 

 

-Ne inspiram din respiratia altora.

 

-Respiram inspiratia altora.

 

-Ne eliberam legandu-ne de alte nelibere libertati.

 

-Ne percepem, cand simturile isi refuza lumea.

 

-Ne gandim, cand gandurile exterioare ne parasesc.

 

-Ne imaginam, cand ne lipseste lumea imaginata.

 

 

-Ne socializam cand vrem pasnic ceva de la altii.

 

 -Ne insinguram cand ne pierdem, cautandu-ne. 

 

-Ne suparam cand pretentiile coincid cu refuzurile.

 

-Ne bucuram cand improbabilul dorit, se intampla.

 

-Ne intristam, cand ne simtim inconsistenta.

 

-Ne amagim, confundand ce ne credem, cu ce ne cred altii.

 

 

-Agresam cand ne suportandu-ne, pedepsim pe altul.

 

-Apreciem ce ne intretine sau confirma iluziile.

 

-Refuzam orice contesta aprecierile noastre.

 

-Depreciem orice confirma deprecierea noastra.

 

-Cooperam, cand ne lipsesc posibilitatile.

 

-Conflictualizam, cand ne lipsesc instrumentele morale.

 

-Presupunem cand avem mai multa imaginatie decat ratiune, sau mai multa ratiune dect fapte. 

 

 -Argumentam cand descoperim posibilul si contrariul.

 

-Pretindem cand vrem sa ascundem ca nu suntem capabili.

 

-Cedam in speranta ca vom primi sau invinge.

 

-Mintim pentru a ne spori increderea in neputinta noastra.

 -Ne cunoastem cand ii re-cunoastem pe ceilalti.

 

-Contestam cand nu intelegem ca primim ce meritam.

 

-Acceptam de frica, din curiozitate, orgoliu sau neputinta.

 

-Vrem sa fim liberi, dar sa ne spuna altii cum.

 

-Indoiala de sine face loc acceptarii unui sine necunoscut.

 

-Increderea in sine poate fi cea mai sigura sau nesigura optiune.

 

-Nesiguranta este acceptarea simultana de alternative.

 

-Neincrederea in sine fac loc eului alternativ.

 

-Oamenii sunt de doua feluri: mari si maturi.

 

-Omul este fiinta care se portretizeaza si isi distruge portretul.

 

-Omul se elogiaza si depreciaza cu aceiasi virtuozitate.

 

-Umanitatea apartine celor care o practica, nu o propun.

 

-Uman, dar in raport cu cine?

 

-Doritor de orice, dar nu de lipsa dorintelor.

 

-Preferintele noastre sunt cel mai putin incadrabile in cauze, dar cele mai cauzale prin efecte.

 

-Convingerile proprii sunt mai usor de acceptat.

 

-Ideile proprii sunt mai usor de inteles.

 

 

-Obsesiile noastre sunt mai normale decat obsesiile altora.

 

-Uneori credem in ce ni se propune mai mult decat in puterea de a ne propune ceva.

 

-A convinge este uneori mai usor decat a te convinge.

 

-Credinta ca nu e necesar sa credem, este cea mai neangajanta credinta.

 

-Omul se caracterizeaza cel mai bine prin calitatile pe care si le respinge.

 

-De regula ne refuzam insusirile pe care le practicam cel mai sistematic.

 

-Indoiala asupra unei argumentari, indica o incertitudine asupra propriei abilitati de a argumenta.

 

-Minciunile altora devin adevaruri cand le sustin pe ale noastre.

 

-Inclinatia pentru respingerea sau acceptarea unei afirmatii indica calitati filozofice.

 

-Acceptarea si respingerea simultana a unei declaratii, indica dispozitii de politician.

 

-Contrazicerea sistematica a altora indica tendinta de a ne contrazice.

 

-Intensitatea dorintei este proportionala cu lipsa dorintei de a ne cunoaste si controla mecanismul dorintei.

 

-Dorind mereu ceva dar ne stiind pentru cine, facem mereu greseala sa credem ca dorim in numele nostru.

 

-Argumentele se intorc impotriva lor cand se schimba metodele de argumentare.

 

-Ratiunea este atat de coerenta cat este tema pe care o rationeaza.

 

-Mereu gandim ceva dar foarte rar incercam sa gandim conditiile care ne fac capabili sa gandim.

 

-Speranta ca viitorul se va schimba oricum, conserva conditiile care inlatura schimbarile asteptate.

 

-Incertitudinea indica in-capacitatea de argumenta certitudinile.

 

-Curiozitatea este o dovada ca o parte din eul nostru nu ne re-cunoaste.

 

-Posibilitatea de a actiona asupra noastra este ultima actiune la care apelam.

 

-Eforturile emuleaza sau paralizeaza, cand ne deosebim sau ne confundam cu scopul.

 

-Stiinta analizeaza realitatea externa, nu acea realitate din care emerge stiinta.

 

 

-Relatia este puntea intre a fi si a crede ca esti,

-Existam dar nu stim ce inseamna a exista, 

 

-Negam existente dar nu stim ce insemna a ‘nu exista’.

 

 

-Existenta este inconceptibila, inexistenta este contradictorie.

 

-Dependenta inteleasa este cea mai argumentabila autonomie. -Dependenta neinteleasa este cea mai promitatoare baza pentru personalitate.

 

 

 

Constantin Marghitoiu

   

Leave a Reply