Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

CELE DOUA LUMI

CELE DOUA LUMI

De milenii filozofii au distins doua realitati, anume lumea reala, materiala, admisa externa si autonoma de individ si lumea mintii, lumea reprezentarilor si conceptelor construita ipotetic de creierul material.
In lumea reala omul poate actiona folosind patru instrumente anume: energia eliberata prin corp-gest, intentia de actiune care declanseaza in mintea individului gestul-actiune si cele doua info instrumente care conduc gestul activat, anume ratiunea si imaginatia, acestea avand rolul de a construi mental actiunile apoi a le realiza efectiv prin control gest corporal, in lumea materiala.
Aasadar pentru a actiona in lumea materiala avem nevoie de un vector energetic, anume ‘corpul-gest’ si trei informationale, intentia, ratiunea, imaginatia. Corespondent lumii materiale avem lumea mintii compusa din reprezentari si cuvinte. Reprezentarile sunt de tip imagine, sunet si restul, ele sunt numite de filozof ‘fenomene’ si sunt construite in colaborare de senzori si creier, prin perceprea si procesarea semnalelor emise de obiectele materiale. Reprezentarile de orice fel sunt obiectele lumii mentale, iar cuvintele sunt gesturile, sunt energiile informationale care misca reprezentarile, le conecteaza in orice fel, sau decupleaza prin intermediul instrumentelor ratiunii si imaginatiei.
In lumea mintii construita cerebral, putem face orice configuratie reprezentabila sau lingvistica, numai prin intermediul intentiei, ratiunii si imaginatiei, aici nu exista nici o interdictie energo operanta care sa se opuna manipularii in orice fel a reprezentarilor sau cuvintelor. Dar putem introduce si in lumea mintii restrictii procedurale, derivate din cunoasterea si aplicarea legilor naturale, interdictii care ne feresc de actiuni incorecte, in urma carora nu urmeaza efectele asteptate.
Tot filozofii, dar o clasa aparte de filozofii-cunoscatori, mai ales din orient, au afirmat tot de milenii, ca si lumea naturala-materiala semana cu cea mentala, adica este tot un fel de lume interna, iluzorie, o lume sa ii spunem ‘pseudo imaginata’, de aici rezultand ca si in realitatea materiala-externa, care nu mai e nici materiala nici externa, cele trei instrumente, intentia, ratiunea, imaginatia ar fi sufieciente pentru a construi orice configuratie, dat fiind ca si obiectele materiale-mentale pot fi manipulate mental fara corp-gest, fara restrictii.
De fapt se afima ca pentru a manipula mental obiectele materiale-mentale, trebuie sa intri intr-o stare de constienta speciala, in care subiectul se identifica cu obictul, realizeaza celebra tripleta filozofica a ‘coincidentei intre cunoscator, cunoastere si obiectul de cunoscut-controlat’. Evident aceasta afirmatie foarte veche, cum am mai spus, nu poate fi verificata stintific, in consecinta oamenii de stiinta o resping ca incorecta, irationala.
Daca afirmatia ar fi adevarata, ar insemna ca si lumea materiala este tot o constructie a mintii, generata prin primirea si interpretarea inconstienta a unui asa zis ‘limbaj subtil’, emis de o sursa speciala numita ‘mintea universala, mintea divina, constienta absoluta’, sau ceva asemanator.

Leave a Reply