Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

EZOTERIC

ARGUMENTE  PRO  EZOTERIC

 

Sunt unele cuvinte al caror sens este sau pare ascuns, deosebit, nu prea usor de inteles, intre acestea termenul ‘esoteric sau ezoteric’. Ezotericul este o cunoastere deosebita, pentru oameni cu o pregatire mentala-spirituala speciala, capabili, sa primeasca, inteleaga, experimenteze si suporte intelectiv-emotiv aceasta cunoastere inaccesibila omului obisnuit. Sfera ezotericului este accesibila numai celui care stie cum sa identifice si decodeze un mesaj special, cum sa il interpreteze corect, pentru a explicita-asuma ca noua identitate proprie, o informatie-cunoastere care ii schimba in profunzime fiinta. Cum am putea traversa numai conceptual, ne experimental, frontiera declarat oculta a acestui spatiu cognitiv?
Trebuie spus ca la fel ca in orice alt interval al inventiei umane si ezotericul cuprinde mai multe formulari-problematizari-rezolvari si dezvolta o varietate de consecinte-trairi ale acestor solutii. Apreciem ca exista un nucleu ezoteric comun in toate variantele de ezoterism formal-experimental, acest nucleu vizeaza o cunoastere distincta, anume cunoasterea de sine a individului, dar in asa fel incat in posesia acestei cunoasteri omul ezoteric isi ia fiinta fizica-mentala in propriile capacitati de control total, o poate face cum vrea, ii poate expora intregul orizont al alternativelor ‘a fii om’, sau multimea modurilor in care inca este ceva, dar ‘nu mai este om’.
Pentru a intra in autentica cunoastere ezotericul face cateva ipoteze formale asupra lumii si fiintei sale apoi prin experiente asupra sa incearca sa demonstreze ipotezele.
Intr-o caracterizare sumara gnoza ezoterica vizeaza schimbarea raportului individului cu sine si cu lumea sa, prin inversarea relatiei clasice de dependenta a omului de realitate, dependenta stabilita prin milenii de experienta cotidiana, confirmata, formalizata, sustinuta de filozof sau omul de stiinta. In conceptia cercetatorului modern realitatea este materiala si autonoma de individ, asta insemnand ca formele si procesele percepute si reprezentate mental sunt si obiective, exista ca reprezentari dar si independent de orice agent observator.
La intrebarea cum anume exista, ce variatate modala au obiectele materiale autonom de individ, ne percepute si reprezentate, daca sunt similare sau diferite de cele reprezentate, omul de stiinta nu raspunde pentru ca intrebarea este incorecta. Nu se poate raspunde verificabil la o intrebare daca nu poti urmari obiectul intrebarii cu propriile calitati observante, gestuale si intelectiv interactive. Nu poti compara ceva accesibil cu ceva impus inaccesibil observarii-caracterizarii. Fara contact senzorial si aparat conceptualizant, nu poti stabili nici un parametru de stare, nu poti aplica o procedura individuanta entitatii izolate de agent prin autonomie existentiala. Daca nu poti primi si procesa informatia emisa de forma ipotetic autonoma, si nu o poti primi, daca pui conditia lipsei de interactie cu forma, ca o expresie-conditie a autonomiei, acea forma exista in alta realitate decat agentul, sau mai precis ea nu exista ca forma emitatoare de mesaj, diferita de mesajul pe care il emite, in lumea agentului, lume fenomen alcatuita numai din interpretarile de mesaj emise de forma autonoma.
Din premiza ezoterica a dependentei realitatii de individ rezulta lipsa de existenta a unei lumi unice si autonome, de unde concluzia evidenta pentru ezoteric, absurda pentru omul de stiinta, a disparitiei efective a realitatii, sau cel putin a realitatii personale, cand nu mai este perceputa si reprezintata. Continua sa existe dependent, restul lumilor fenomenal- subiective, desfasurate in constientele restului agentilor activi care primesc si proceseaza o anume informatie, a carei sursa este incerta sau incaracterizabila, dependent de varianta de ezoterism pe care o abordam.
Din aceasta noua dependenta: omul factor principal, realitatea factor secund dependent de primul, rezulta si o modificare a raportului personalizant intre corpul fizic si cel spiritual, intelectiv si emotiv, al individului.
Daca lumea depinde de individ, corpul fizic-material al omului este si el o parte din intregul fenomenal sustinut mental, este o creatie a spiritualitatii, contrar punctului de vedere actual stintific conform caruia complicata morfologie materiala prin pachetul de functii si info functii emergente din aceasta morfologie, genereaza personalitatea globala, alcatuita din:
1-Perceptie-reprezentare, functie creatoare de realitate- fenomen, ocupand constienta individului.
2-Capabilitatea gestual interactiva,
3-Limbajul, instrument al sintezei unor modele de realitate corespondente sau diferite de cele reprezentate,
4-Imaginatia si rationalitatea, abilitati experiential si formal cognitive.
5-Emotivitate-afectivitate cuplaj atractiv-repulsiv al individului cu realitate sau membrii spatiului societal, bazat pe cuantificarea si metabolizarea valorica.
6-Constienta personanta, super-functie inca necaracterizabila informational care unifica functiile personante si compune identitatea in identificare si posesie-control de sine, capabila sa isi construisca info modele proprii, sa se diferentieze modal evolutiv de celelalte forme si fiinte care compun lumea subiectiva.
Omul material poseda un corp fizic a carui micro si macro anatomie dezvolta toate functiile individuante, sumar enumerate.
Ce nemultumeste pe candidatul la ezoterism, ce motiv are el sa propuna schimbari atat de dramatice in relatia cu realitatea?
Corpul material poseda o multime de performante dar are si limite inerente, care nu pot fi depasite fara mijloace auxiliare, neapartinand personalitatii pure, nemijlocite, ne asistata operant de uneltele materiale si formale, pe care le inventeaza si foloseste pentru a isi spori capacitatea operant-satisfianta.
Stintific toate functiile individuante poseda un suport material, un organ specializat structural compatibil cu functia pe care o instaleaza-intretine.
Spre exemplu perceptia in cele cinci variante bine cunoscute, vazul, auzul, gustul, mirosul, sesibilitatea tactila, este o info functie culegatoare de mesaje, realizata in senzori materiali cu o alcatuire si particularitate functionala investigata si explicata stintific.
Daca fiecare organ capabil de o anume perceptie este material, atunci morfologia lui este astfel incat senzorul sa poata culege, codifica si comunica creierului transpuneri neuronale de mesaje ipotetic emise de lumea externa si autonoma de individ.
-Ochiul fizic capteaza radiatia electromagnetica cu un anume spectru de frecvente emisa de formele materiale in anume conditii de iradiere.
-Urechea este sensibila la oscilatii ale aerului sau oscilatii ale altor corpuri transmise aerului si prin aer partilor senzorului care transforma vibratia mecanica in oscilatie electrica,
Gustul si mirosul identifica prezenta in aer sau alte medii a unor substante cu caraceristici chimice distincte.
Ochiul nu este facut si nu poate fi facut sa se percepapa structural si functional pe sine, sa isi discrimineze propria micro arhitectura materiala si schimbarile chimice si informationale care au loc in senzor, cand primeste radiatii din exterior si le converteste in semnale electrice-neuronale trimise creierului spre procesare finala. Presupunand ca ochiul ar putea fi in asa fel facut incat sa poate culege mesaje emise de propria miromorfologie, ar trebui ca fiecare celula din ochi sa fie iradiata corespunzator pentru a emite la randul ei o radiatie astfel modulata incat sa preia informatii despre morfologia celulei.
Dar ochiul viu si functional este un organ material tridimensional-compact, imposibil de iradiat in detaliu, in toate planurile structurale, fara distrugere, fara separarea anatomica la nivel microscopic a a tesuturilor care il compun.
Daca nu se poate explora radiant pe sine, ochiul nu poate expora in direct nici restul morfologiei de detaliu a organelor corpului fizic.
Fara potential auto observant senzorul video nu poate culege informatii despre sine, sau despre alta parte interna a corpului, de unde neputinta creierului de a reprezenta ceva despre care nu are nici un fel de informatii.
Este bine stiut ca lumea incojuratoare definita ca amalgam coerent-incoerent de imagini, sunete, etc, este suportul identitatii nemijlocite a individului, este individul insusi intr-o anume impachetare, corelare, creatie, evaluare, de obiecte, evenimente si conditionari. Reprezentarea se poate spune ca este cea mai pura, sistematica si autentica ‘cunoastere modala’ de care dispune omul.
Realitatea externa multi modala daruie omului un suport existentiant, un mediu modal, spatio-temporal, in permanenta schimbare, prin care poate circula senzorial ca intr-o magica expozitie de previzibil si imprevizibil. Lumea fenomen ofera agentului sensibil-inteligibil posibilitatea de isi stabili coordonate fizice, dinamice, conditionante, optionante, rationant-imaginante, valorice si afective, in acest spatiu nelimitat divers, iar aceasta posibilitate de a fi sistematic un ‘ceva-cumva-undeva’ este sursa personalizarii, este materia prima dar si principiul configurant, al procesului personalizant.
-Lumea ‘externa’ este o enorma colectie de identitati care se ofera gratuit invitand individul se se imprumute copios din complexitatea ei atragatoare dar si constrangatoare, sa fie sistematic undeva, sa faca ceva, sa primeasca ceva. Efectele initativei imprumutului de realitate sunt recompensele senzoriale, senzuale, emotive, sunt trairile produse de obiectele cu potential satisfiant sau agresant, sunt criteriile supravieturii personajului.
-Realitatea prin modalitatea cu potential multi satisfiant este o ancora subiectivanta perfecta, ea capteaza si fixeaza constienta, o populeaza cu ceva, o face sa fie cumva, iar acest cumva trecut prin filtrul unei serii de constientizari ierahic conectate alcatuieste persoana auto personanta prin atributul extern-natural asumat, transformat in atribut intern-individuant.
-Lume reala te invita sa o posezi dar te si poseda, te capteaza ireversibil in reteaua ei de atractii si repulsii, iti daruie o profunda legitimitate, o siguranta permanenta ca esti si vei exista, te vei bucura de ce esti si ce vei mai fii, pentru ca identitatea ta este parte din mega-identitatea real-autonoma permanenta care este si in tine si fara tine. Depinzand ce ceva ce nu depinde, de ceva autonom, ceva prin sine, capeti prin dependenta de independent, capacitatea independentei, devii o identitate care isi contine cauza, care intr-un fel este la fel de necesara si autonoma, ca macro entitatea realitate de care apartine.
Lumea reala reprezentata multi modal inglobeaza individul dar se si interiorizeaza-insidiaza in fiinta lui, ii da un statut de sine, o autonomie relativa confirmabila prin autonomia absolut a lumii reale, il face partener al propriei identitati infinite.
Reprezentarea video-audio, … este cea mai completa si invaluitoare creatie-posesia a individului, este prima si ultima cunoastere-creatie, este omul in umanizare de sine, care si-a stabilit baza de personalizare prin atributul extern interiorizat. Prin reprezentare omul isi ofera propria realitate (copie a lumii autonome in varianta lumii materiale), iar experienta perceptuala, gestuala, lingvistica- intelectiva si afectiva in copia realitatii este cea mai intensa, completa, invaluitoare si acaparanta participare auto individuanta pe care o poate atinge omul.
Eu sunt lumea, lumea sunt eu, iata dualitatea unificata, iata efectul acestei extraordinare capacitati a omului de a isi umple constenta prin perceptie si reprezentare cu ceva si a folosi acel ceva ca material de constructie pentru propria identitate conditionata prin nevoi-realitate, eliberata prin cunoastere-control al realitatii.
Dar reprezentarea realitatii expliciteaza-cuantifica modal numai multimea componentelor personalizarii nu insusi mecanismul conectiv-personant.
Perceptia nici unui senzor nu patrunde direct in propria morgologia si functie, in complexitatea schimbarilor chimice, electrice si info functionale, cu atat mai putin in anatomia si functiile distinct individuante ale restului de organe.
Paradoxal sau poate necesar, omul are acces la materia prima care ii compune identitatea dar nu si la laboratorul ocult unde sunt puse impreuna intr-o miraculoasa combinatie, acele micro si macro parti, miscari, proprietati ale realitatii, care ipotetic ii compun identitatea activa, corporala si spirituala.
Ne avand acces prin simturile proprii la geneza individualitatii sale metabolice, intelective si afective, omul nu poseda si nu poate poseda principial in ipoteza lumii materiale autonome, o cunoastere de sine modala si in direct, in similara cu acea cunoastere oferita de reprezentarea fenomenanta care ii ofera explicit, detaliat si permanent acces la anatomia si schimbarile imensei fiinte univers.
Omul nu se poate privi-reprezenta direct morfo functional ca individ-fenomen, ca tablou natural imprevizibil interactiv, in consecinta nu se poate asa cum reprezinta-cunoaste lumea extern-interna. In viziunea autocognitiva a filozofului antic- clasic a de orientare ezoterica a cunoaste inseamna a poseda nu doar forma-fiinta ci si principiile constituente ale formei-fiintei, a avea accs la procesul generant de forma-fiinta, la totalitatea cauzelor care o aduc in existenta si o justifica integral comportamental.
Filozoful ezoteric vrea sa fie martor activ, vrea sa fie participant la geneza obiectului constientizat de subiect, da fie martor avizat la geneza subiectului care face posibila geneza subiectiva a obiectului, sa participe la agregarea tuturor trasaturilor individuante, sa fie om si supra om in cunoastere-creatie de om, sa fie unealta persoana ignoranta, sa fie si autorul cunoscator al uneltei. Cunoscatorul ezoteric vrea sa fie persoana iradiata cu mesaje, invadata de realitate, sa fie si supra persoana din umbra care trimite in scena realitatii prsoana solara-ignoranta, o constientizeaza limitat si o lanseaza in oceanul de mesaje video, audio,…din a caror interpretare reprezentanta-realitate isi extrage criterile auto individuante.
In perspectiva auto cognitiva clasica omul nu stie ce este, cum este, cine este, pana nu are capacitatea construirii unei realitati modelant-reflectante de sine, pana nu asista constient si capabil de intelegere, la spectacolul nasterii fiintei sale cu toate trasaturile personalizante, pana nu identifica in ce fel se leaga cele vazute, auzite, ..prin stranii legaturi valoric-emotivante , pana nu stie ce este constienta, ce este realitatea, poate face constienta realitatii, cum poate influenta realitatea plenitudinea goala a constientei, ce legatura intima este intre constienta si realitate, constienta si personalitate, care este cauza si care efectul.
In consecinta auto reprezentarea in direct, pe viu, cu localizarea modal functionala a fiecarei micro parti si micro schimbari din corp, cu viziunea clara reprezentant-intelectiva a ce se petrece in fiecare organ material distinct personant, este o cunoastere interzisa, daca se admite ca omul material este un efect al micro si macro interactiilor substantei, obiecte-interactii incapabile sa se auto-caracterizeze fiecare distinct si complet, ca fiecare parte a realitatii sa fie forma-eveniment, sa fie si reflectare constienta de forma-eveniment.
-Adevarata cunoastere a rationat filozoful antic cu inclinatii ezoterice nu implica doar posesia vaga a persoanei ca efect corporal-spiritual, ca mixaj de forme, calitati, trasaturi individuante si o confuza , limitata constienta de sine. Cunoastsrea autentica cere cu necesitate constientizarea reprezentanta si conceptuanta a tot ce esti, a tuturor cauzelor prin care esti, a tuturor efectelor prin care devii ce esti, a tot ce implica constructia omului privit ca vector modelant, orientat catre lume dar in incapacitatea orientarii modelante de sine.
-Omul incapabil sa se vada pe sine cu detalierea modal interactiva cu care si vede lumea sursa, este un super ignorant, tocmai pentru ca crede ca stie, nestiindca si ce stie este fals, ca in spatele cunoasterii sale se dechide o prapastie de simulare-inselare, unde nimic nu este ce pare a fii.
In perspectiva gnostica ezoterica omul necunoscator de sine este numai un obiect-serviciu care se auto foloseste, un dar doar in parte daruit, un cunoscator relativ, incapabl sa urmeareaca traseul sau auto personalizant, sa observe-inteleaga cum este constientizat-umanizat, este un instrument-individ activat din alta identitate, facut sa faca si sa consume, dar incapabil sa identifice strategiile individuante, sa vada direct si sa si inteleaga metodele de constructie a personalizarii, sa patrunda acolo unde se face si se aloca darul realitate si supra darul constienta.
-Cunoasterea de sine autentica, cunoasterea de sine explicit modala-imediata, trebuie sa discrimineze functional reprezentant perceptia, reprezentarea, semnificarea, limbajul, imginatia, ratiunea, performanta cognitiva, afectivitatea, sa faca din individ a doua sau poate prima realitate, unde observabilul-conceptibil deriva din supra observabilitatea observarii si supea-conceptivitatea conceptualizarii.
-Cunoasterea adevarata trebuie sa vada sinteza persoanei ca o realitate atot prezenta, multi obiectuala si multi interactiva, cu diferenta ca formele si interactiile din realitatea individuanta au ca efecte stari ale persoanei inconstient creatoare de stari ale realitatii si propriei individualizari limitate, fizata in info fenomen.
Metaforic cunoasterea adevarata in viziune ezoterica, da vederii posibilitatea sa se vede pe sine vazand, auzind, mirosind, gustand, sa vada tot ce compune si activeaza individul, sa dea auzului puterea sa se auda vazand, auzind, etc, discearna prin fiecare simt toate formele, toate zgomotele, toate nuamtele de gust si miros oculte, care insotesc constructia semantic a subiectivitatii.
Adevarata cunoastere de sine trebue sa se aplice direct, sa reprezinte efectiv fiecare instrument de perceptie-reprezentare-conceptualizare, emotivare, sa puna la dispozitia individului cunoscator, supra-spectacolul creator de spectator si de spactacol in spectator, sa ii arate cum se face realitatea in individ dar si cum se face meta individul creator de realitate si de individul ignorant, situat fara sa o stie in propria constructie de realitate .
Prin corecta si completa cunoastere de sine, omul global auto individuant, trebuie sa isi fie complet auto reprezentabil, atot semnificabil-conceptibil, sa fie o identitate dubla, compusa din realitate la scara externa din perspectiva exoterica-ignoranta, sa fie autor de realitate si subiectivitate, in viziunea gnostica ezoterica.
Cunoscatorul de sine corect trebuie sa poata circula reprezentant prin fiinta sa spirituala la fel cum circula omul comun prin lumea fenomen, sa se percepapa-reprezinte-inteleaga percepand, sa se observe-reprezinte si inteleaga reprezentand, sa se reprezinte-inteleaga vorbind, intelegand, cunoscand ceva, cunoscand cum cunoaste ceva, cunoscand mijloacele necesare dobandirii oricarei cunoasteri particuare.
Dupa o celebra definitie oculta-clasica cunsacatorul autentic trebuie sa fie simultan obiect de cunoscut, metoda cognitiva, cunoscator al metodei de cunoastere, sa fie creator de realitate, creator de subiect, creator de cunoastere limitata in subiect, creator de cunoastere ignoranta si de cunoastere a cunoscatorului, care inlatura ignoranta.
Cum se poate realiza programul cognitiv atata de ambitios al ezotericului, cum poate intra omul prin reprezentare in fiinta sa ca intr-o alta realitate, cum se poate omul obiectiva subiectiv, cum prin supra detalierea genezei subiectivarii, capata acces la sinteza persoanei care fara sa o stie, isi poarta in sine realitatea si individualitatea?

CONSECINTE EZOTERICE

Solutia ezoterica la problema auto cunoasterii implica intr-o prima faza inversarea discursiv-intelectiva a directiei dependentei, a conditionarii lumii de individ, iar printr-un antrenament special demonstrarea efectiva a corectitudinii acestei inversari.
Sa incercam sa localizam efectele acestei conditionari aparent imposibile.
Omul material este o micro parte a lumii externe, o mini frontiera spatiala in interiorul careia materia are o complicata micro organizare structurala si functionala, efectul fiind personalitatea spirituala cu multimea initiativelor si comportamentelor individuante. Ce schimbari sufera insasi persoana daca admitem ca lumea depinde de ea, ce pierde si ce castiga ea in noua varianta?
In aceasta resituare a lumii in om, veche de milenii dar inca stranie, ilogica, contrara experientei de fiecare zi, tot ce observam si reprezentam la un moment dat apartine fiintei noastra a carei frontiera corporal individuanta dispare, sau se dilata enorm ingloband intregul orizont de observare-reprezentare.
Ezoteric lumea real-externa este fiinta noastra, este de fapt parte externa, de nivel inferior, a fiintei in exprimarea potentialului ei inconstient fenomenant, constient cuplant la fenomen. Din dependenta lumii de individ rezulta ceva aparent absurd, anume tot ce reprezentam exista numai cat timp reprezentam, cat timp sustinem intervalul de real prezent-activ in constienta noastra, acest segment de real dispare cand ne reorientam perceptia si populam -constienta cu alt real, sau incetam sa percepem si constientizam numai semantic, nereprezentabil modal.
Ezoteric, omul are potential interpretant modalizant, nu creativ modalizant, in sensul ca omul nu este creator unic al realitatii, este doar o parte dintr-un lant multi creativ care se prelungeste mult in afara, sau independent de fiinta noastra, de potentialul ei reprezentant, semnificant, intelectiv, constientizat.
Potentialul interpretant modalizant propriu omului cere mai multe performante operant conectate anume:
-O sursa de mesaj –realitate,
-O sursa de proceduri interpretante modal fenomenale a mesajelor,
-O procedura distinct interpretant reprezentanta in actiune,
-Efectul este o sinteza individuanta de realitate instalata in constienta specializata, cuplata cu procedura individuant reprezentanta.
In gnoza ezoterica identitatea omului are mai multe dimensiuni, iar intr-o dimensiune realitatea ocupa un nivel de constienta, un interval al personalitatii.
Anvelopa fenomenanta se modifica continuu ejectand unele forme-proces, preluand prin interpretare altele, totul dependent de continutul mesajului intrat in procedeul interpretor fenomenant, dar si de realtia constientei cu alte stari implicante ale individului.
Ezoteric exisentiem si scoatem din existenta modala realitatea, in sensul ca orice obiect-calitate este efectiv asamblat mental, este efectul une interpretari, iar ca efect exista si sa se manifeste specific, numai atunci cand prin reprezentare intra in segmentul constientizant alocat. Obiectul observat-reprezentat dispare cand alta informatie potential fenomenanta patrunde in interpretor si este procesat ca realitate distincta.
Daca lumea este interna mai rezulta ceva inacceptabil, anume: nu prin senzorii externi apartinand corpului fizic-material, primim mesajele realitatii odata ce realitatea in varianta fenomen este dependent structural- evolutiv de individ.
Nu organul material ochi, recepteaza acele mesaje care in interpretor se transforma in lume aparent externa, nu urechea fizica percpe informatia tradusa in sunet, si tot astfel.
Daca nici un organ fizic nu are efectiv potential culegator de mesaj reprezentabil, nici creierul fizic nu este organul de procesare a mesajelor subtile din care rezulta variantele realitatii dependenta de individ.
Daca admitem ca mintea noastra este sursa constientei iar constienta suportul realitatii atunci trebuie sa facem unele schimbari in aceste afirmatii. Conform analizei ezoterice nu mintea noastra comuna creaza mesajele interpretabile fenomenant, de fapt nici nu le interpreteaza ea. Mintea omului ignorant primeste cumva efectul interpretarii mesajelor, primeste reprezentarile-fenomen, le constientizeaza si trateaza ca lume externa, independenta de individ.
Mintea omului ignorant doar accepta- asuma aceasta realitate alocata, se instaleaza in ea , se leaga de ea prin pseudo nevoi, se pseudo satisface in acesta realitate prin actiuni rezolutiv-cognitive.
Conform unor gnoze ezoterice, mintea comuna a omului standard este alcatuita, constientizata, poplata cu obiecte, schimbari, cu sensuri, cu potential lingvistic, rationant, imagianant, emotiv, de catre o super minte, care agrega toate dimensiunile personalitatii comune si le conecteaza in asa fel incat efectul este individualitatea unicat, posesoare a unei perceptii limitate, interpretabilitati de mesaj limitate, intelectiv limitata, constient limitata, situabila intr-o varietate unicat de lume fenomenala, compatibila cauzal cu potentialul interpretant-cognitiv alocat individului comun.
Ce alte concluzii mai rezulta din analiza premizelor dependentei realitatii de individ propusa de ezoteric.
Daca nu exista realitate autonoma, daca lumea in care suntem cufundati este un efect si numai un efect al unui complex proces generant si interpretant de mesaj, atunci mesajele care comunica realitatea nu sunt mesaje naturale perceptibile prin senzorii pseudo materiali, nu sunt semnale radiante, sonore, chimic olfactive si gustative, aparent emise de formele externe si autonome.
Stintific vorbind, suprafetele obiectelor materiale iluminate-iradiate corespunzator difuzeaza si ele un mesaj radiant la care ochiul uman este sensibil, mesaj convertit de senzorul video in mesaj neuronal video, care prin interpretare cerebrala construieste reprezentarea imagine purtatoare a anumitor trasaturi ale obiectului emitent de mesaj.
Daca lumea autonoma este inlaturata dispar obiectele materiale, dispare si mesajul radiant, iar informatia purtatoare sau mai precis modelanta de realitate, este preluata de un mesaj-limbaj ocult, capabil sa comunice interpretorului acel tip de sens-modalitate sau lant de sensuri-modalitati, proiectate in constienta dedicata ca imagini, ca forme-miscari cu o geometrie si dinamica specifica.
Acelasi lucru e valabil si pentru celelalte simturi care primesc si ele mesaje ultra lingvistice si le trimit unui sector specializat interpretant al supermintii care include mintea comuna, unde sunt traduse in sensuri sunete, sensuri- gustative, sensuri olfactive sau tactile si trimise constientei mintii comune.
Daca lumea fenomen, admisa copie a lumii obiective, de catre filozoful si omul de stiinta materialist, este ipotetic ezoteric singura realitate, daca formelor si proceselor reprezentate-exteriorizate, nu le corespund formele si miscarile reale-autonome numite ‘forme in sine’ sau entitati ‘noumen’ de metafizician, atunci si sursa personalitatii noastre este cu totul diferita de acel ipotetic corp anatomic- material in care omul de stiinta situeaza cu argumente plauzibile-verificabile, intregul potential info personalizant.
Un corp pseudo material, re conceput ezoteric numai ca o interpretare de mesaj ultra lingvistic, nu poate fi cauza si suportul persoanei pentru ca in aceasta situatie, corpul fizic trebuie sa pre-existe, sa fie anterior temporal persoanei, pentru a o putea aduce in existenta. Dar conform ipotezei ezoterice realitatea fenomenala incluzand corpul nostru morfo functional pseudo material, este numai o stare a constientei individului, iar ca realitate constientizata, este cu necesitate posterioara corpului fizic, ipotetic creator de minte, constienta, stari reale situate in constienta. De aici apare contradictia conditionarii constientei si realitatii di constienta de corpul material, dar si a corpului pseudo material de constienta preluanata. Daca lumea depinde de un corp modal-fizic, iar corpul modal depinde de propriile performante reprezentant corporalizante, intram intr-o conditionare ciclica unde ‘corpul modal-fizic’ face autorul de corpuri care la randul lui face acel corp modal care stintific creaza autorul corpurilor.
Daca mintea noastra nu face singura realitatea, care in majoritatea situatiilor este departe de a corespunde intereselor sau dorintelor omului comun, apare necesitatea introducerii unei alte minti responsabila cu geneza lumii fenomenale si a apersoanei a carei constienta este populata cu lumea fenomenal . Mintea omului ignorant este situata in aceasta realitate, dar este si limitat capabila sa schimbe aceasta realitate, printr-un dialog subtil, intentional, cu super-mintea sursa.
In concluzie daca corpul fizic nu are nici un potential autentic functional, atunci simtul fizic nu percepe ceva, nici creierul fizic nu este cauza personalitatii, nu are potential individuant, asa cum crede omul obisnuit si cum demonstreaza de stiinta.
Depasind ezotericul clasic, situandu-ne intr-o perspectiva modern discursiv ezoterica, creierul fizic anatomic poate fi privit ca un fel de ‘comanda virtuala’, un centru de comunicare cu super mintea personalizanta si fenomenata, centru prin intermediul caruia omul standard comanda fara sa stie cum si in limite predeterminate, tipul de realitate in care se vrea situat sau care rezulta logic din lantul de realitati anterioare si de comportamente in acestea.
Pentru a face verosimil tot lantul de absurditati sumar descris mai sus, avem nevoie de mai multe etaje personalizante, mai multe trepte interpretante, mai multe tipuri de constiente, mai multe feluri de mesaje si de interpretari. Nu incercam sa detaliem cunoasterea ezoterica pentru ca nu avem acces la ea , presupunand ca o asemene cunoastsre nu este o iluzie, ca este efectiv o stare supra personanta, dar cere insusiri speciale pe care majoritatea oamenilor nu le poseda.
-Daca corpul pseudo fizic, efect al unei super mintii creatoare si interpretoare de mesaj, nu determina nici o trasatura a personalitatii standard, atunci nici o nevoie a omului comun, nici o actiune rezolutiv satisfianta, nu sunt efectiv-necesare individului creat mental, nu asigura supravietuirea individului integral spiritual.
Toate conditionarile identifiate de omul comun si toate deconditionarile temporale prin acte proprii sunt numai sugestii sau iluzii de necesitati, actiuni- solutii, efecte, satisfactii. Ezoteristul declara ca aceste impresii atat de puternice dispar cand omul comun intra efectiv in sfera cognitiv-auto personanta ezoterica.
Practic nu avem nevoie de nimic din lumea fenomen, tot ce credem ca este obligatoriu pentru a exista-trai este numai o falsa impresie de necesitate. Nu trebuie sa respiram, sa consumam hrana, nu trebuie sa actionam gestual sau intelectiv asupra fiintei noastre si prin ea asupra naturii, nu avem nevoie de obiectele si proprietatile naturale, crezute imperativ necasare.
Daca modelul de info fenomen este singura realitate desfasurata in intervalul constientizant al omului, atunci nu prin corpul din fenomen ne deplasam in aceasta info realitate.
Impresia de miscare in spatiul fenomenal prin corp sau prin alte vehicule materiale auto propulsabile, este falsa dar necesara, pentru a face verosimila relatia legic cauzala a omului comun cu lumea sa, crezuta externa si autonoma.
Trebuie spus ca sunt o diversitate de ezoterisme, de doctrine formale, fiecare cu instrumentarul ei experimetal al carui rol este sa valideze, sa confirme practic afirmatiile doctrinei.
Unele practici ezoterice vizeaza sa schimbe materia sau pseudo materia, sa obtina obiecte cu proprietati miraculoase, dar ezoterismele sa le spunem superioare vizeaza transformarea ireversibila a constientei individului, aducerea mintii la nivelul auto cunoscator reprezentabil, unde se pot experimeta direct declaratiile discursului ezoteric.

Nu stim sa raspundem la intrebarea : Ce trebuie sa facem pentru a intra in persoana ezoterica, a experimenta dependenta lumii de individ?

Leave a Reply